News Feed

Oferta terapeutyczna

  • Home
  • Oferta terapeutyczna
Prymusiaki

Kompleksowe wsparcie rozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym każdego dnia

Oferujemy zajęcia terapeutyczne prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów w przyjaznym i komfortowym środowisku. Nasze terapie obejmują:

Terapia logopedyczna

Cel: wspieranie rozwoju mowy, komunikacji i poprawnej artykulacji.
Opis: Zajęcia prowadzone są indywidualnie lub w małych grupach przez wykwalifikowanego logopedę. Często logopeda pracuje nad prawidłowym oddychaniem, umiejętnością jedzenia i picia stosując między innymi masaże logopedyczne, praca przed lustrem. 

Terapia koncentruje się na ćwiczeniach aparatu mowy, rozumieniu mowy oraz rozwoju słownictwa. Dzieci uczą się prawidłowej wymowy poprzez zabawę, piosenki, gry słowne, ćwiczenia  słuchowe i oddechowe.

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Cel: poprawa przetwarzania bodźców sensorycznych (dotyk, równowaga, wzrok, słuch).
Opis: Zajęcia odbywają się w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej. Dzieci uczestniczą w ćwiczeniach ruchowych, wspinają się, bujają, skaczą, wykonują zadania manipulacyjne, co pomaga im lepiej organizować informacje sensoryczne. Terapia SI wspiera dzieci z nadwrażliwością lub niedowrażliwością na bodźce oraz z trudnościami w koordynacji. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom dzieci lepiej się koncentrują, uspokajają i czują pewniej w codziennych sytuacjach.

Terapia psychologiczna

Cel: wsparcie emocjonalne i społeczne dziecka.
Opis: Spotkania indywidualne lub grupowe z psychologiem dziecięcym. Pomagają w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, regulacji emocji, rozwijaniu empatii i umiejętności społecznych. Terapia może obejmować elementy terapii zabawą, arteterapii i pracy z bajkami terapeutycznymi. Terapia pomaga dzieciom radzić sobie z emocjami, stresem, lękami czy trudnościami w relacjach z innymi. Dziecko może podczas zabawy wyrażać swoje uczucia, a terapeuta pomaga je zrozumieć i rozwiązywać problemy.

Terapia pedagogiczna

Cel: wyrównywanie deficytów rozwojowych i trudności edukacyjnych.
Opis: Dzieci uczestniczą w indywidualnych oraz grupowych zajęciach wspierających rozwój funkcji poznawczych – uwagi, pamięci, logicznego myślenia, percepcji wzrokowej i słuchowej. Terapia łączy ćwiczenia ruchowe, słuchowe i wzrokowe, grafomotoryczne, by wspomagać rozwój dziecka przed nauką czytania i pisania.

 Zajęcia obejmują także pomoc w nauce podstawowych umiejętności: liczenia, czytania, pisania. Terapia pomaga dzieciom lepiej zapamiętywać, słuchać i wykonywać zadania krok po kroku.

Terapia ręki

Cel: rozwój motoryki małej i sprawności manualnej.
Opis: Zajęcia wspomagają precyzyjne ruchy rąk i palców, niezbędne m.in. do rysowania, pisania i codziennego funkcjonowania (ubieranie się, posługiwanie się sztućcami). Wykorzystuje się zabawy plastyczne, ćwiczenia siłowe dłoni, manipulacje, nawlekanie, wycinanie i inne aktywności wspierające sprawność dłoni i koordynację wzrokowo-ruchową.

Terapia behawioralna

Cel: kształtowanie pozytywnych zachowań i eliminacja trudności wychowawczych.
Opis: Terapia opiera się na analizie zachowania dziecka i wprowadzeniu systematycznych wzmocnień pozytywnych. Stosowana szczególnie u dzieci z autyzmem, ADHD lub zaburzeniami zachowania. Terapeuta współpracuje z całym zespołem przedszkolnym i rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań.

AAC

To metody komunikacji alternatywnej  i wspomagającej – dla dzieci, które jeszcze nie mówią lub nie rozumieją mowy . Uczą się, jak wyrażać potrzeby za pomocą gestów, obrazków, piktogramów (PECS),  także z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (w tym m.in. tablety z oprogramowaniem MÓWik) . Dzięki temu, dziecko może się efektywnie porozumiewać.

TUS

Cel: nauka i utrwalanie pożądanych zachowań społecznych, wzmacnianie samooceny i poczucia własnej wartości, przenoszenie wyuczonych umiejętności do codziennych sytuacji życiowych.

 Trening Umiejętności Społecznych  to forma terapii psychologicznej, której celem jest rozwijanie kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych u dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Jest szczególnie skuteczny dla osób z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, takimi jak dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD, lękiem społecznym czy problemami adaptacyjnymi.